Onderzoek wijst uit: Toename aan interesse Black Friday

Ontvang de kortingscode van jouw favoriete winkel via Facebook Messenger

Black Friday is bezig aan een opmars binnen Nederland en België. Niet alleen doen steeds meer retailers mee aan dit fenomeen, ook de consument is steeds actiever op zoek naar de beste Black Friday Deals.

BlackFridayShops.nl liet YourFellow.nl, een online marketingbureau in Zevenbergen dit onderzoeken. Met diverse tools zijn zij tot een inzichten gekomen om een gedegen uitspraak te doen over de stijgende populariteit voor Black Friday.

Wat te denken van onderstaande grafiek van Google Trends. Deze grafiek laat een duidelijke toename zien per jaar in interesse in het belangrijkste shopevenement van het jaar: Black Friday.

Interesse in black friday groeit

Bron: Google Trends  – Zoekopdrachten Black Friday in Nederland

Bekijken we bovenstaande trends dan kunnen we er met technologie anno 2017 vanuit gaan dan er ook in 2017 een nieuw record behaald zal worden. Aan het aanbod ligt het in ieder geval niet. Er zijn op moment van schrijven al meer dan 60 toezeggingen aan BlackFridayShops.nl

Toename in omzet voor winkels

Niet alleen in populariteit stijgt het fenomeen Black Friday. Kijken we naar het interview van Thuiswinkel.org dan stellen Bol.com en Coolblue dat zij de drukste dag van het jaar hebben beleefd op Black Friday 2016. Meer dan 350.000 producten gingen over de toonbank bij de grootste webwinkel van Nederland.

Doet jouw favoriete webwinkel mee dit jaar aan Black Friday? Bekijk alvast alle deelnemers!

Reageer